- Škola
- Žáci
- Zaměstnanci
- Rodiče
- Kontakty
- Úvodní stránka
- Přehled článků
- Škola
- Tandemová výuka: Trychtýře, reklamy a gramatická párty!
Tandemová výuka: Trychtýře, reklamy a gramatická párty!

15.03.2025
Jak spojit kreativitu, zábavu a výuku v českém jazyce? Žáci 6. a 7. ročníku si během tandemové výuky vyzkoušeli tvorbu reklamních plakátů a naučili rozlišit přísudky. Nečekaná využití běžných předmětů i hravý přístup k jazykovým pravidlům ukázaly, že učení může být opravdu zážitkem!
Koupil jsem čtyři trychtýře a je to k nevíře, jak nahoře ty trychtýře jdou strašně do šíře a dole zase naopak, jak se to zužuje. Tento text najdeme v písni přezpívané Jiřím Macháčkem a právě ona byla inspirací pro zážitkovou výuku v 6. třídě.
V 6. A nás dokonce navštívila “poškolní prodejkyně” a proběhla tak výuka v tandemu. Obě třídy měly za úkol ve skupinách popsat předmět, který si vybraly. Většinou šlo o předměty, které (už) běžně nepoužívají. K předmětu pak žáci vytvořili a odprezentovali reklamní plakát.
Úkolu se zhostili velmi dobře a vymysleli mnoho nových funkcí pro dané předměty. Věděli jste, že palička na maso je výborná k zabíjení much? Že zvuk mlýnku na kávu slouží k odpuzování nepřátel? A když struhadlem obrátíte maso a budete si něco přátel, do 24 hodin se vám to splní?

O týden později proběhla tandemová výuka i v 7. B. Tentokrát si přísudek slovesný pozval na párty přísudek jmenný se sponou. Oba přísudky se žákům důkladně představily a poté už došlo na samotné procvičování. Můžeme jen doufat, že takový druh výuky žáci vzali jako zajímavé zpestření, protože nás učitelky bavil moc.

Všechny fotky najdete v galerii zde.