Jak se z 6.C stali rodiče
V rámci výuky rodinné výchovy jsme si s paní učitelkou Švarcovou řekly, že bychom žákům chtěly trochu přiblížit téma rodina, ale alespoň trochu zábavnou formou. Napadlo nás tedy, že se žáci rozdělí do dvojic a bude jim svěřeno miminko (vajíčko), o které se budou po dobu 3 dnů starat nejlépe, jak dovedou, cílem bylo, aby po dvou nocích bylo miminko stále celé (živé). Žáci dostali za úkol napsat miminku rodný list, zda si své dítě nějak pokreslí bylo už jen na nich. 2 dvojice si dokonce řekli o dvojčátka. Rodné listy byly napsané, miminka rozdaná a zábava a starost zároveň mohly začít. Dalším úkolem bylo psát miminku deník, aby bylo vidět, jaké činnosti se svými rodiči absolvovalo. Druhého dne se nedožila hned 3 miminka, 2 z nich žáci dokonce vystavili úmrtní list, což bylo velmi nápadité. Musím uznat, že jsem ani nečekala, s jaký nadšením se žáci úkolu ujmou, někde se zapojili i prarodiče a pravidelně dávali miminko na hodinu do lednice, aby mělo lepší kondici, jiný prarodič měl dokonce radost, že se konečně stal dědečkem. Velmi mile mě překvapil přístup některých žáků k tomuto úkolu, kdy měli miminko opravdu stále u sebe, věnovali se mu, povídali si s ním a dokonce ho seznámili s jinými vyučujícími. Třetí den žáci svá miminka opět donesli, dopsali deníky, někteří dopsali úmrtní listy za další ztráty a dál už bylo na nich, jak s miminky naloží. Bohužel u jednoho z párů s dvojčátky nepřežilo ani jedno z nich. Jak dny žáků s miminky probíhaly se můžete podívat ve fotogalerii. Již teď se těším na další společné zážitky.
Lucie Šmídová DiS.