Inženýrský výzva z fyziky v 7.A a 7.B
26.10.2024
Žáci sedmých ročníků se před podzimními prázdninami postavili inženýrské výzvě. V hodině fyziky dostali do dvojic připravenou sadu s pomůckami a s chutí se pustili do práce.
Jejich úkolem bylo sestrojit dle návodu papírový model jedoucího autíčka poháněného vytlačovaným vzduchem z nafouknutého balónku.
Ač se úkol zdál být velmi jednoduchý, bylo nutné se při vyučování řídit pečlivě pokyny vyučující i paní asistentky, nad postupem přemýšlet, radit se a spolupracovat se sousedem.
Model jedoucího autíčka se podařilo sestrojit všem zúčastněným.
Děti si při vyučování změřily čas i dráhu, za kterou se autíčko pohybovalo na improvizované trati mezi lavicemi a zopakovaly si druhy i zákonitosti pohybu. Tyto údaje využijí k vyplnění laboratorního protokolu, jehož cílem je rekapitulace celého bádání s vyvozením vlastního závěru.
Velký úspěch měl i závěrečný závod v 7.B, jehož vítězem se stal Ladislav Kopřiva.
,,Paní učitelko, dnes to byla nejlepší hodina fyziky.“ Děkuji za tato slova žákyni ze 7.A a mám velkou radost, že konstrukce modelu auta nadchla i děvčata.