Organizace výuky od 17. 5. 2021

Organizace výuky od 17. 5. 2021

11.05.2021

Od  17. května budou bez rotací fungovat oba stupně naší školy.

Na území celé České republiky byla zrušena povinnost homogenních tříd a skupin.  Při organizaci vzdělávání a školských služeb je však doporučeno i nadále omezit kontakty mezi žáky z různých tříd a skupin tam, kde to je možné.

Školní družina

  • Ve školní družině došlo také ke zrušení omezení. Provoz je v běžném režimu, ruší se povinnost homogenních oddělení a skupin.
  • Ruší se povinnost zajišťovat péči o děti rodičů vybraných profesí, protože se vrací všichni žáci 1. stupně do základních škol.
  • Připomínáme: Již nefunguje oddělení školní družiny v Omáčkovně. Obě oddělení jsme přesunuli do prostor sportovní haly. Jsou určena především pro žáky 2. - 3. ročníku. V hlavní budově základní školy tak na odpolední družinu zůstává pouze jedno oddělení určené převážně pro prvňáčky.
  • Ranní družina sídlí v hlavní budově školy.
  • Provozní doba: ranní ŠD od 6:40, odpolední do 16:00.
  • Pdrobnosti ke školní družině v samostatném článku.

Testování

  • Žáci budou testováni jedenkrát týdně s tím, že test se provede první den osobní přítomnosti žáka ve škole v týdnu.
  • Preventivní test se vždy provádí bezprostředně po příchodu do školy. Nebude-li žák přítomen v den termínu testování ve škole, testování se provede v den jeho příchodu. Jedenkrát týdně se testují také zaměstnanci školy.
  • Testuje se v učebnách dle rozvrhu. Aktuální rozvrh zobrazíte v Bakalářích.

Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví ze dne 4. května 2021, č. j. MZDR 15757/2020-50/MIN/KAN, s účinností od 10. 5. 2021 stanoví, že není povinné nosit ochranu nosu a úst ve venkovních prostorech při zachování odstupu 2 metru od jiných osob, nejde-li o členy domácnosti. Při vycházce nebo pobytu na školním dvoře tedy žák nebo zaměstnanec nemusí mít ochranu nosu a úst, pokud dodrží odstup 2 metry od jiných osob. Ve vnitřních prostorách pak nadále platí povinnost nosit ochranu nosu a úst, se stanovenými výjimkami.

Více zde (stránky MŠMT)

Autor: Karel Folber