SOUČASNOST ŠKOLY

Víte, jaká je naše vize? (odkaz na samostatnou rubriku)

Kdo jsme?
1. základní škola, Rakovník, Martinovského 153 je příspěvková organizace, jejímž zřizovatelem je Město 03100138fdzo5KppXqbu7qVfq+3l08zanZHd.PNGRakovník. Výuka ve škole probíhá nepřetržitě od jejího otevření v roce 1895 (rubrika Naše historie). Jsme plně organizovaná škola s právní subjektivitou. Poskytujeme základní vzdělání nejen místním dětem, ale také dojíždějícím z okolních vesnic. V současnosti (stav k 1. 9. 2016) školu navštěvuje 398 žáků 1. - 9. ročníku, kteří jsou umístěni v devatenácti třídách. Volnočasovou péči pro děti 1. stupně zajišťujeme prostřednictvím čtyř oddělení školní družiny. Vzděláváme více než stovku žáků s bydlištěm mimo Rakovník. Spádová oblast naší školy je v tomto případě rozsáhlá; dojíždějící žáci jsou vyznačeni červenou hvězdičkou, jedná se o 27 obcí.

English presentation (pdf), English presentation (ppt)

Mapka s vyznačením obcí, ze kterých k nám dojíždí žáci

dojizdeni.jpg

IDENTIFIKAČNÍ ÚDAJE

Oficiální název školy 1. základní škola, Rakovník, Martinovského 153
Adresa Martinovského 153, 269 01 Rakovník
Identifikátor 600055922
IZO 102602239 (ZŠ), 114100217 (ŠD)
47016973
DIČ CZ47016973
Zřizovatel Město Rakovník, Husovo náměstí 27, 269 18 Rakovník
Kapacita 580 (ZŠ), 120 (ŠD)
Bankovní údaje 13335221/0100 (ZŠ), 107-13335221/0100 (FKSP)

Pro více kontaktních údajů navštivte zvláštní rubriku

Jsme škola s výrazným zaměřením na výuku cizího jazyka. Nabízíme výuku německého, anglického a ruského jazyka zkušenými a kvalifikovanými pedagogy. Mimo jiné realizujeme výuku anglického jazyka od 1. ročníku (s dvouhodinovou týdenní dotací).

Kde se nacházíme?
Poloha školy je takřka ideální. Budova se nachází v centru města, zároveň však v klidném prostředí IMG_5921 – kopie.JPGhistorického jádra města dvě minuty chůze z Husova náměstí. Výuka v 1. - 9. ročníku probíhá kompletně v hlavní budově čp. 153. Školní družina (více informací o ní najdete také na našem webu - v samostatné rubrice) sídlí v pronajatých prostorách mateřské školy v krásném prostředí městského parku pět minut chůze od školy, dvě oddělení jsme umístili v budově školy v Martinovského ulici (tzv. Omáčkovně).

Prostorové podmínky
K výuce využíváme 22 učeben. K dispozici máme dvě počítačové učebny (využívány pro výuku informatiky i ostatních předmětů), odbornou učebnu přírodopisu, cvičnou kuchyňku (o prázdninách v roce 2016 prošla kompletní rekonstrukcí), objekt školních dílen s moderním vybavením, které jsme v roce 2015 pořídili díky projektu Řemeslo má zlaté dno. Pro výuku všech předmětů využíváme učebny s interaktivními tabulemi. Velice dobré podmínky máme od roku 2003 pro výuku tělesné výchovy a rozvoj sportu. Jedna tělocvična je součástí hlavní budovy, ve zmíněném roce byla dostavěna moderní tělocvična, která je koridorem spojena s hlavní IMG_9142.JPGbudovou. Součástí areálu je také školní dvůr a malý pozemek. Od února 1998 vcházejí žáci do budovy školy přes nové šatní prostory. Byl vyřešen dlouhodobý problém s odkládáním obuvi a oblečení a zároveň se otevřel nový pohled na historickou budovu propojenou s moderní přístavbou.
V roce 2006 byly zrekonstruovány toalety v celé hlavní budově. V roce 2012 jsme zrekonstruovali část objektu dílen, kde vznikla specializovaná keramická dílna, ještě v tom samém roce vybavená elektrickou vypalovací pecí, elektrickým hrnčířským kruhem a dalšími pomůckami. (fotografie vybavení dílny). Sen mnoha učitelů českého jazyka (a jistě nejen jich) se začal naplňovat v roce 2013. V prázdninových měsících byla zadaptována jedna z místností na 1. patře a vznikla tak útulná školní knihovna.

Nové šatní skříňkyV roce 2015, v prázdninovém období, jsme zásadním způsobem proměnili žákovské šatny v 1. patře. Nevzhledné šatní klece jsme vybourali a po nezbytných stavebních úpravách nainstalovala firma Kecip nové šatní skříňky. Díky tomu se uvolnil další prostor, kde postupně vzniká odpočinková místnost již v této chvíli vybavená kvalitním německým nábytkem Panto Swing LuPo a zajímavými stolky. A místo zbylo i na pingpongový stůl... V roce 2016 jsme pokračovali druhou etapou ve vybavování školních šaten skříňkami.

Velkou radost nám udělal zřizovatel, díky kterému jsme mohli po desítkách let přistoupit k výměně dosloužilých sanitárních příček. Byť akce neprobíhala bez potíží, je třeba ochotu Města Rakovník vyzdvihnout. Víme, že finanční situace města, které mnohdy zřizuje více než desítku příspěvkových organizací a stará se o jejich budovy, není jednoduchá.

V roce 2016 jsme zachránili poslední dvě parketové podlahy, kterými škola disponuje. Tuto akci rovněž realizovalo na vlastní náklady Město Rakovník.

Materiální a technické podmínky
Počítačové učebny jsou vybaveny celkem 35 počítači s bohatým výukovým softwarem a rychlým připojením. V roce 2012 jsme jednu z počítačových učeben plně zmodernizovali. Na velmi dobré úrovni je vybavení audiovizuální technikou (dataprojektory, digitální kamera, digitální fotoaparáty, ozvučovaní aparatura), kopírovací technikou, z-nove-skolni-kuchynky_7.jpgzpětnými projektory, televizory, video a DVD přehrávači, CD přehrávači. Řada tříd je vybavena interaktivními tabulemi. Postupně podle finančních prostředků obnovujeme učební pomůcky a učebnice. Velkou pozornost věnujeme i pomůckám pro integrované žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. Klíčovou roli v obnově materiálně technického vybavení hrál v letech 2011 - 2013 projekt EU - peníze školám, poté také další evropské projekty. Těžiště vybavení moderními technologiemi jsme v roce 2013 začali přesouvat směrem k zařízením umožňujícím variabilnější použití a větší mobilitu.

Charakteristika pedagogického sboru
V pedagogickém sboru pracuje 30 pedagogických pracovníků včetně pěti vychovatelek školní družiny; dvě současně zastávají funkci asistentky pedagoga (charakteristiku pedagogického sboru najdete zde). Jsme perspektivní a zkušený tým s věkovým průměrem 43 let. Všichni naši učitelé jsou plně kvalifikovaní. V průběhu roku se účastní dalších vzdělávacích akcí; seminářů, kurzů, přednášek, workshopů, součástí plánu dalšího rozvoje jsou také akce realizované v rámci vlastních lektorských kapacit.

Ve škole pracuje výchovný poradce, metodik prevence sociálně patologických jevů (můžete si prohlédnout naši koncepci v rubrice Dokumenty a formuláře) a speciální pedagog. Řada vyučujících se věnuje žákům i ve svém volném čase, o čemž svědčí množství kroužků, které škola zajišťuje.

sbor1516.png
Naši žáci
Většina žáků naší školy je místních, přesto nemalou část tvoří děti z okolních obcí; snažíme se dojíždějícím žákům a především pak žákům, kteří přestoupili na naši školu na druhý stupeň, všemožně vycházet vstříc - víme, že přechod z venkovské školy na velkou školu městského typu nemusí být vždy jednoduchý. Kromě toho máme ve škole bohaté zkušenosti s integrací žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných.

Naše krédo

Nechceme se specializovat na některou skupinu žáků nadaných v určitém oboru. Tyto žáky však vyhledáváme a garantujeme jim maximální možnou péči realizovanou v přirozených heterogenních skupinách. Jde nám o to, aby každý žák nalezl v kolektivu svoje místo a uplatnil vlastní individualitu. Centrem školního vzdělávacího programu, který neustále rozvíjíme, je žák jako jedinečná osobnost.
treti-den-v-rokytnici-nad-jizerou_75.jpg
Spolupráce s rodiči a jinými subjekty
Při škole je podle zákona č. 561/2004 Sb., § 167 zřízena školská rada, která je šestičlenná. Rozvoji komunikace s rodiči věnujeme zvýšenou pozornost. Vydáváme vlastní školní noviny, které získaly v soutěži organizované Asociací Rodice_vitani_logo.jpgstředoškolských klubů České republiky, o. s. a Národním informačním centrem pro mládež v 6. ročníku soutěže s názvem Školní časopis roku 3. místo za grafiku v kategorii Základní škola / 1. + 2. stupeň, v roce 2016 zvláštní cenu poroty. Pořádáme dny otevřených dveří, ukázkové hodiny, přednášky pro rodiče, společné workshopy a kurzy a řadu dalších akcí pro rodiče i děti. Klíčovým nástrojem vzájemné komunikace mezi námi a veřejností jsou internetové stránky (v celostátní soutěž školních webů sCOOL web 2016 získaly třetí místo v kategorii základních škol) a především osobní kontakt, který považujeme za nenahraditelný a v duchu našeho přesvědčení jsou rodiče na naší škole vždy vítáni.