Dobrodružství v Londýně

15.12.2015

Už od září byl naplánovaný jazykový kurz do Velké Británie, na který jsme se všichni těšili. A konečně nastal ten den.

V sobotu 6.12. jsme po obědě nasedli do autobusu a zamířili přes Německo, Belgii a Francii do Anglie. V neděli ráno jsme přejeli Eurotunelem pod kanálem La Manche a po přibližně dvouhodinové jízdě jsme se konečně ocitli ve vytouženém Londýně. Hned na začátku města nás přivítaly obrovské travnaté plochy parků a typické cihlové domky s půvabnými bílými arkýřovými okny. Vystoupili jsme z autobusu v Greenwichi a začalo naše celodenní putování za památkami Londýna. Od Královské observatoře jsme vláčkem a metrem pokračovali do centra Londýna do čtvrtě Southwark a během procházky podél řeky Temže jsme si prohlédli nejvyšší budovu EU The Shard, Shakespearovo divadlo The Globe, katedrálu Sv. Pavla a proslulý Tower Bridge. Nejvíce času jsme strávili v pevnosti Tower a obdivovali nádheru korunovačních klenot a zbrojnici. Celodenní putování bylo poměrně fyzicky náročné, a tak jsme se těšili na večeři a odpočinek v anglických rodinách.

Druhý den již nebyl tak namáhavý. Dopoledne jsme strávili školní výukou v Insight Study Greenwich a odpoledne jsme se svezli 135 m vysokým London Eye a měli tak před sebou nádherný panoramatický výhled na celý Londýn. Odtud jsme zamířili kolem Big Benu a Houses of Parliament k Westminster Abbey. Zde jsme se přesvědčili, že počasí je v Londýně velmi proměnlivé a velmi často prší. Naštěstí šlo většinou jen o krátkodobou přeháňku. Po dešti jsme pokračovali do Downing Street a parkem se prošli k Buckinghamskému paláci, Trafalgarskému náměstí a vrátili se k autobusu, který nás dovezl na místo srazu s našimi hostitelskými rodinami.

Třetí den našeho pobytu jsme po vyučování navštívili British Museum, které bylo založeno již v 18. století a má přes čtyři miliony exponátů. Vybrali jsme si oddělení egyptské kultury, které patří k nejzajímavějším expozicím muzea, a potom jsme si každý zvolili oddělení podle svého zájmu. Po dvou hodinách nás už bolely nohy a rádi jsme vyrazili opět k autobusu.

Další den probíhal podobně – dopoledne škola, odpoledne návštěva Muzea Madame Tussauds. Děti byly nadšené voskovými figurínami slavných osobností. Velmi působivá byla i jízda vláčkem v podobě typických černých Londýnských taxíků, která nás prováděla historií Londýna a ukazovala nejdůležitější události v průběhu existence města.

V pátek jsme se ráno rozloučili s našimi anglickými rodinami a vydali se do Přírodo – vědeckého muzea. Přivítala nás rozlehlá historická budova s několika odděleními, které bychom nestačili projít ani za celý den. Po dvouhodinové prohlídce jsme se metrem dopravili na Piccadilly Circus, pokračovali dále ke Covent Garden, Chinatown, nakoupili suvenýry na Leicester Square a metrem dojeli k našemu autobusu. Spokojení, ale nesmírně unavení jsme nastoupili a v tu chvíli se začali těšit domů. Zpáteční cesta nám uběhla mnohem rychleji, protože jsme ji většinou prospali.

Co dodat závěrem? Určitě je na co vzpomínat a všem nám zůstane spoustu pěkných zážitků!